понеділок, 12 квітня 2021 р.

5 клас. Ділення десяткового дробу на натуральне число. Розв'язування задач.

 Тема. Ділення десяткового дробу на натуральне число. Розв'язування задач.

Мета: застосувати навички ділення десяткового дробу на натуральне число під час розв'язування задач; навчитися знаходити результат шляхом ділення десяткового дробу на натуральне число; навчитися послідовно будувати логічний ланцюг з арифметичних дій.

Доброго дня, шановні п'ятикласники та п'ятикласниці! На сьогоднішньому уроці ми будемо розв'язувати задачі. Сподіваюся, ви вже добре вмієте ділити десяткові дроби на натуральні числа та виконувати арифметичну дію множення між числами. Під час розв'язування задач нам потрібно буде, в першу чергу, зрозуміти її умову та скласти логічний ланцюг з арифметичних дій, щоб знайти шукане число. 

Відкрийте, будь-ласка, свої зошити та запишіть тему сьогоднішнього уроку!

№1399.

Велосипедист проїхав відстань 46,8 км за 3 години. Скільки кілометрів проїде велосипедист, якщо рухатиметься з такою швидкістю 2,5 години?

За умовою задачі нам відомо, що 46,8 км велосипедист проїхав за 3 години. Отже, нам потрібно дізнатися скільки кілометрів проїхав велосипедист за 1 годину, щоб потім цей результат помножити на 2,5 години та обчислити шукану відстань!


№1410.

З двох станцій, відстань між якими 1182,4 км, відправилися одночасно назустріч один одному два поїзди і зустрілися через 8 годин після початку руху. Перший поїзд рухався зі швидкістю 75,4 км/год. Знайди швидкість другого поїзда.

Що ж, шановні діти, з чого почнемо? За умовою задачі логічно буде спершу знайти відстань, яку проїхав перший поїзд. Бо час (8 годин) і швидкість (75,4 км/год) його нам відомі. Потім від загального маршруту (1182,4 км) віднімемо той шлях, який проїхав перший потяг. А шлях, який залишиться після віднімання поділимо на час руху другого поїзда (8 годин). Таким чином ми знайдемо швидкість другого потяга, склавши розв'язання задач з трьох послідовних дій!


№1419.

Від мотузки завдовжки 12,55 м відрізали 2/5 її довжини, а потім - ще 2/3 залишку. Скільки метрів мотузки відрізали за два рази?

Що означає дріб 2/5? Він означає, що всю довжину мотузки (12,55 м) можна поділити на 5 рівних частин і узяти з них 2 такі частини:

1) 12,55 : 5 = 2,51 (м) - це одна така частина довжини мотузки, а нам потрібно дві.

2) 2,51 ۰ 2 = 5,02 (м) - ми знайшли 2/5 довжини мотузки.

Зараз нам потрібно від того, що залишилося відрізати 2/3 довжини мотузки. А що у нас залишилося? Знайдемо різницю:

3) 12,55 - 5,02 = 7,53 (м) - це залишок довжини мотузки без двох частин з п'яти (2/5), які ми відрізали.

Відріжемо дві третіх частини мотузки з 7,53 м:

4) 7,53 : 3 = 2,51 (м) - це одна така частина довжини мотузки, а нам потрібно дві з трьох.

5) 2,51 ۰ 2 = 5,02 (м) - ми знайшли 2/3 від залишку довжини мотузки.

Усього за два рази ми відрізали:

6) 5,02 + 5,02 = 10,04 (м).

Відповідь: за два рази відрізали 10 метрів 4 сантиметра мотузки.

Домашнє завдання.

Розв'язати задачі: №1398, №1412, №1418.

Розрахунки виконувати у стовпчик. Роботи потрібно надіслати до 15.04. на електронну скриньку вчителя.

Дякую за увагу! Бережіть себе та своїх близьких! Успіхів у навчанні!

Немає коментарів:

Дописати коментар