четвер, 6 травня 2021 р.

5 клас. Знаходження числа за його відсотком.

 Тема. Знаходження числа за його відсотком.

Мета: повторити поняття "відсотки"; продовжити формувати уявлення про застосування відсотків у повсякденному житті; навчитися знаходити число за його відсотком; розвивати логічне мислення, послідовність дій; виховувати зацікавленість до математики, старанність при виконанні вправ, точність у розрахунках.

Тип заняття: дистанційне.

Хід заняття.
Організаційний етап.
Підготувати підручник, зошит, ручку, олівець.

Актуалізація опорних знань.
Дайте письмові відповіді на запитання:
-Як перетворити звичайний дріб у відсотки?
-Який алгоритм дій потрібно застосувати, щоб знайти відсоток за його числом?
-Знайди 6%, якщо 40% - це число 200.

Мотивація навчальної діяльності.
-Доброго дня, п'ятикласники та п'ятикласниці! Сподіваюся вам вдається розв'язувати вправи, в яких потрібно знаходити відсоток від заданого числа. Сьогодні потрібно навчитися знаходити число за його відсотком! Маючи компетентність знаходити число за його відсотком, ви зможете розв'язувати різні за складністю задачі згідно сьогоднішньої теми! Задачі з застосуванням відсотків широко застосовуються у різних сферах людської діяльності.  Тому, шановні учні і учениці, серйозно поставтеся до засвоєння матеріалу, адже після його опрацювання ви отримаєте оцінки, які покажуть ваші дистанційні старання. Будьте уважні! Приємного заняття!

Засвоєння нового матеріалу.
За підручником О.С. Істер
Розв'язування вправ.
Виконай письмово вправи.
За підручником О.С. Істер
1) Знайдіть число, якщо 12,5% його дорівнює 7,5.
Розв'язання.
Виразимо відсоток у вигляді десяткового дробу: 12,5%=0,125. Тепер число 7,5 поділимо на 0,125. 
Спочатку переводимо число 0,125 в звичайний дріб. При діленні числа 7,5 на звичайний дріб, звичайний дріб перевертається, а знак ділення змінюється на знак множення. Отримаємо відповідь - число 60. Таким чином можна знайти число за його відсотком.

2) Супермаркет протягом трьох днів продавав завезені огірки. Першого дня продали 35% усіх огірків, другого - 38%, а третього - решту 151,2 кг. Скільки кілограмів огірків було завезено до супермаркету?
Розв'язання.
-Обчислимо, скільки відсотків має кількість проданих огірків третього дня. Віднімемо від 100% кількість проданих огірків першого і другого днів: 100%-35%-38%=
=27%.
Отже, 151,2 кг огірків складає 27%.
Виразимо 27% через десятковий дріб: 27%=
=0,27.
Поділимо 151,2 на 0,27.
-Переносимо в обох десяткових дробах кому вправо на стільки цифр, скільки потрібно щоб дільник перетворився на натуральне число.
Записуємо два натуральних числа у вигляді неправильного звичайного дробу.
Починаємо скорочувати звичайний дріб на натуральне число 3 (і чисельник, і знаменник, скорочуються).
В результаті отримуємо число 560, яке характеризує кількість кілограмів огірків, завезених до супермаркету.

Домашнє завдання.
За підручником О.С. Істер
Опрацювати параграф 43. Повторити параграф 42.
Виконати вправи: №1538; №1550; №1559.

Дякую за увагу! Бережіть себе! До побачення!

Немає коментарів:

Дописати коментар